ekonomické vzdělávání
Hlavním smyslem úpravy obsahu ekonomického vzdělávání bylo zpřehlednit a zjednodušit obsah vzdělávání. To vše samozřejmě s důrazem na aktuální požadavky v této oblasti zaměřené na podnikání a podnikavost, o které hovoří Národní inovační strategie ČR 2012–2020. Inovační strategie České republiky 2019–2030 uvádí jako jeden z cílů zavést v rámci výuky vzdělávání k nabytí podnikatelských dovedností. Tématikou se zabývá i Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.
Aktualizace zohlednila změny v legislativě v návaznosti na zákon č. 90/2012 Zákon o obchodních společnostech a družstvech (Zákon o obchodních korporacích).
Povinnou součástí obsahového okruhu je i nadále finanční vzdělávání, které vychází ze Standardu finanční gramotnosti. Během platnosti RVP došlo v roce 2017 k jeho změně, což jsme využili k tomu, abychom finanční vzdělávání spojili do větších logických celků.
proč je důležité být finančně gramotný?
K jakým změnám došlo v rámci ekonomického vzdělávání na středních školách? Jak na výuku finanční gramotnosti? A jak si během studia nacvičit podnikání nanečisto? Rozhovor s Ing. Lukášem Hulou, odborným garantem všeobecného ekonomického vzdělávání a Centra fiktivních firem.
oddělení odborného vzdělávání a kurikula
Máte dotaz, podnět či si s něčím nevíte rady? Neváhejte se na nás obrátit.